Melding datalek persoonsgegevens

Publicatiedatum: 15-06-2020

Donderdag 11 juni maakten wij een menselijke fout en daardoor is er een datalek ontstaan.

Wat is er gebeurd?

Een deel van de brieven over de jaarlijkse huurverhoging is, als bijlage in een mail, naar een andere huurder gestuurd. Daarmee zijn er persoonsgegevens bij de verkeerde persoon terecht gekomen. Het gaat om de namen en adressen van 309 huurders en de huurprijsgegevens van hun woningen. De fout is direct ontdekt. We hebben de betreffende huurder gevraagd de gegevens te verwijderen. Deze huurder reageerde begripvol en heeft ons verzekerd dit gelijk te hebben gedaan.

Hoe nu verder?

We noemden het al. Een dergelijke fout heet een datalek. Viverion heeft daarom het AVG-protocol in werking gesteld, en het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens kunt u alles lezen over de procedure in dit soort situaties: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Loopt u risico?

De 309 huurders om wie het gaat, zijn deze week per brief geinformeerd. Wij hebben geen aanwijzing dat er gegevens openbaar zijn gemaakt. Er is daarom geen reden om aan te nemen dat iemand risico loopt, maar we kunnen dat ook niet volledig uitsluiten. Heeft u geen brief gehad? Dan hoort u niet bij deze groep en is er voor u niets aan de hand.

Onze welgemeende excuses

Wij betreuren het zeer dat dit heeft kunnen gebeuren. Ons handelen was niet zorgvuldig en dat spijt ons. Vanzelfsprekend hebben wij direct maatregelen genomen. Ook zijn we intern een onderzoek gestart naar wat er precies gebeurd is. Zodat we van onze fout kunnen leren en dergelijke acties in de toekomst kunnen voorkomen.

Heeft u een vraag over dit bericht?

Neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt ons bellen op nummer 088 – 321 32 10. Mailen mag ook. Ons mailadres is infoviverionnl. Onze privacy officer Klaas Pijning beantwoordt uw vraag.

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden